top of page

Co u nas słychać? – Czyli zimowy newsletter

Rzeczywistość co chwilę zaskakuje, co oznacza, że aby nadążyć za zmieniającymi się warunkami, musimy szybko i sprawnie podejmować ważne decyzje. Nie inaczej działo się w trakcie semestru zimowego 2020/2021. Ciekawi, nad czym pracowaliśmy przez ostatnie parę miesięcy?



Działania Rady ds. Kształcenia i Rady Uczelni

Dwa spotkania Rady ds. Kształcenia już za nami! Po pierwszym spotkaniu, mającym charakter zapoznawczy, nadszedł czas na rozważanie istotnych kwestii podczas drugiego zebrania pochylaliśmy się nad tematem punktów ECTS dotyczących przedmiotów dodatkowych, a także rozważaliśmy możliwe rozwiązania w zakresie uwzględnienia w średniej tych ocen, które otrzymujecie z przedmiotów realizowanych nieobligatoryjnie.


Nie próżnowaliśmy także podczas spotkań Rady Uczelni. W trakcie trzech zebrań, mających miejsce w okresie wrzesień-grudzień, omawialiśmy tematy związane z proponowanymi przez Rektora UEW zmianami w Statucie Uniwersytetu oraz skupialiśmy się na innych, wewnętrznych, administracyjnych sprawach Uczelni. W nowej kadencji Rady Uczelni, czyli od stycznia 2021 r., jednym z pierwszych tematów będzie spotkanie Członków RU ze studentami, kiedy to zostaną przedstawione i omówione ogólne kwestie, które w Waszych oczach wymagają poprawy na naszym Uniwersytecie.



Co się działo na Konferencji Forum Uczelni Ekonomicznych

W minionym roku kalendarzowym miały miejsce 3 Konferencje Polskich Uczelni Ekonomicznych, w których tradycyjnie udział wzięli przedstawiciele Samorządów Studenckich tychże uczelni, a mianowicie Krakowa, Warszawy, Poznania, Katowic oraz Wrocławia. W trakcie spotkań poruszano w szczególności tematykę funkcjonowania projektów organizowanych w ramach Forum Uczelni Ekonomicznych, czyli Mostów Ekonomicznych oraz Transekonomika, a także podsumowano finał projektu Test Wiedzy Ekonomicznej.



Co się wydarzyło podczas Konferencji PSPR

Nasi reprezentanci brali udział w zdalnej Konferencji PSPR – XXVI Zjeździe Delegatów Parlamentu Studentów RP, w którym uczestniczą reprezentanci prawie wszystkich samorządów studenckich uczelni wyższych. Na listopadowym zjeździe Delegaci wybierali Przewodniczącego PSPR na dwuletnią kadencję, mandat zaufania zdecydowanej większości, w tym również głos naszego Delegata, zdobył Mateusz Grochowski, okrzyknięty Przewodniczącym PSPR.



Działalność RUSS w okresie sierpień-listopad 2020

Zorganizowane w poprzednim roku akademickim wybory powszechne do Rady Uczelnianej Samorządu Studentów zaowocowały mandatami dla 15 nowych Członków RUSS, którzy już w trakcie tego semestru podjęli kilka istotnych dla społeczności studenckiej aktywności.


W okresie wakacyjnym opiniowali i zaakceptowali kandydatury studentów zgłoszonych na funkcję członka Studenckiej Komisji Wyborczej, kandydatury Moniki Pająk na funkcję Rzecznika Praw Studenta, kandydatury dr hab. inż. prof. UEW Anny Cierniak-Emerych na funkcję Dziekana ds. Studenckich oraz kandydatur dr hab. prof. UEW Wawrzyńca Michalczyka, dr hab. prof. UEW Heleny Dudycz oraz dr Aleksandry Szpulak na funkcje Prodziekanów ds. Studenckich. Ponadto opiniowali o obniżenie rat za studia niestacjonarne i w języku angielskim o 20% kwoty wyjściowej, zmiany w Programie Studiów przyjętych przez Senat UEW w dniu 9 lipca 2020 oraz zmiany w Regulaminie Mieszkańca Domu Studenckiego, które dotyczyły zwiększenia opłat za korzystanie z pralnic z 3,00 zł na 5,00 zł. Wszystkie opinie, prócz ostatniej spotkały się z akceptacją Członków RUSS.


Okres październik-listopad roku akademickiego 2020/2021 zaowocował decyzjami w sprawach kandydatur studentów zgłoszonych na funkcje członków Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów oraz Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów. Członkowie RUSS opiniowali także uchwały prezentujące cele strategiczne i plany na kadencję dla Przewodniczącego, Wiceprzewodniczących i Członków Zarządu Samorządu, a ponadto dokonali korekty planu rzeczowo-finansowego Samorządu Studentów



Co się działo podczas spotkania przedstawicieli studentów z Władzami Uniwersytetu

W ubiegłym roju kalendarzowym, w okresie wrzesień-grudzień, odbyły się 3 spotkania z Władzami Uczelni, na których nasi przedstawiciele dużą uwagę poświęcili następującym kwestiom: możliwości zniesienia ograniczeń godzinowych wejścia i wyjścia z domów studenckich, działalności projektowej organizacji studenckich i Samorządu, możliwości realizacji projektów w związku z COVID-19, tematyce zamieszczanych informacji na fanpage’u Uniwersytetu, możliwościach dotyczących zagospodarowania przestrzeni Simplex +1, a także zmianach w zakresie jakości kształcenia i dydaktyki.


Jeżeli jesteście ciekawi szczegółów oraz przebiegu spotkania z Władzami Uczelni, zachęcamy do zapoznania się z artykułem.



Działalność Zarządu Samorządu Studentów

Zarząd Samorządu Studentów nie próżnował! Od początku kadencji odbyło się ponad 20 spotkań, podczas których Członkowie Zarządu dyskutowali m.in. o sprawach projektowych, możliwości organizacji projektów Samorządu oraz bieżących sprawach dydaktycznych. Omawiali również możliwe rozwiązanie w zakresie dydaktyki i jakości kształcenia, które miało zostać zaprezentowane Władzom Uczelni. W związku z przyjętymi celami strategicznymi oraz sytuacją epidemiologiczną pochylano się też nad nowymi rozwiązaniami wewnątrz organizacji.



Jak się mają Social Media?

W tych dynamicznych czasach bardzo ważne jest szybkie informowanie o wszelkich zmianach zachodzących na Uczelni, które bezpośrednio wpływają na życie studentów. Tryb prowadzenia zajęć, zasady przyznawania stypendiów, ważność legitymacji, plan zajęć to tylko kilka przykładów informacji, jakie udostępniamy na naszym fanpage’u.


W związku ze zdalną forma nauczania i wieloma zmianami zachodzącymi na uczelni, na naszej skrzynce pojawiało się coraz więcej wiadomości, których poprzedni system nie potrafił już obsłużyć. W związku z tym został opracowany i wdrożony nowy chatbot. Pozwolił on nam stworzyć więcej ścieżek rozmów oraz pomógł w sprawnym odpowiadaniu na Wasze wiadomości.



Samorząd Studentów wewnętrznie

Październikowa rekrutacja do Komisji Samorządu Studentów zakończyła się małym sukcesem – powitaliśmy 36 nowych Członków. Szczególnie cieszy nas zaangażowanie nowych Członków Komisji ds. Dydaktyki i Prawa, Finansów oraz Administracji, w których zmagaliśmy się ze sporą luką działalnościową. Ponadto zorganizowaliśmy Targi Organizacji w formie online, dzięki czemu nowi studenci mogli zapoznać się z działającymi na naszej Uczelni organizacjami i porozmawiać z ich Członkami. Mniejszymi, lecz nie mniej ważnymi inicjatywami były wcielenie w życie akcji charytatywnej dla domu dziecka oraz szeregu szkoleń dla Działaczy Samorządu oraz innych organizacji.



Co słychać w działalności projektowej

W obecnych, niełatwych czasach realizacja projektów nie jawi się jako łatwe zadanie, jednak pomimo trudności postanowiliśmy kontynuować organizowanie tych, które w pandemicznej rzeczywistości mogą zostać przeprowadzone w sposób bezpieczny i zgodny z obowiązującymi wymogami. W związku z tym, w celu lepszego dopasowania projektów Samorządu Studentów, zostały przeprowadzone dwie Sesje Projektowe, letnia i zimowa. Ponadto zostały powołane zespoły projektowe, które prężnie działały i wciąż działają nad wprowadzeniem w życie wielu inicjatyw – Targu Organizacji, Testu Wiedzy Ekonomicznej, Wigilii Samorządu Studentów, Plebiscytu "Ekonomki", Dnia Otwartego i UElcome oraz Mostów Ekonomicznych. Pomimo trudności, we współpracy z Zarządem SSUEW odbyło się również Szkolenie Starostów.



Jak się miewają Finanse?

Spotkania z Władzami Uczelni dotyczące ustalenia budżetu na działalność Organizacji Studenckich zaobfitowały w dobre nowiny, z powodzeniem udało nam się wygospodarować budżet o wartości 470 000 zł na rozwój działalności studenckiej na naszej Uczelni.



Działania Współpracy Zewnętrznej

Pomimo trudności nie zwalniamy tempa! Udało się nam wypracować zasady współpracy na najbliższy rok z naszym Partnerem Strategicznym BNY Mellon. Ponadto nasi przedstawiciele uczestniczyli w spotkaniach oraz nawiązywali relacje m.in. z PayEye, EY, Credit Suisse oraz Synergy Codes. Podjęli się również dalszej współpracy z firmami: Scanmed, XL Energy, Studencki Starter.


W dalszym ciągu prowadzimy owocną współpracę oraz utrzymujemy stały kontakt z Centrum Współpracy z Biznesem.



Co słuchać w Działalności Administracyjnej

W ostatnich tygodniach nie próżnowaliśmy i rozpoczęliśmy dwie inicjatywy, na potrzeby których wybrano zespoły pracujące nad każdą z nich – Zespół ds. Intranetu, który będzie wspomagał informatyków na naszej Uczelni w kreowaniu nowego systemu komunikacji oraz Zespół ds. Simpexu, mający na celu opracowanie nowego pomysłu na zagospodarowanie przestrzeni Simplex Góra. Oprócz tego wraz z odpowiednią Jednostką Uczelni przeprowadziliśmy dwie inwentaryzacje pomieszczeń Samorządu.



Samorząd pod względem strategicznym

Obecnie jesteśmy w trakcie drugiej sesji strategicznej Samorządu Studentów. Na takich sesjach omawiamy nasz sposób działania, rozważamy ulepszenia i poprawy różnych kwestii oraz planujemy w jakim kierunku będzie rozwijał się Samorząd Studentów w najbliższym czasie.



Zainteresował Was artykuł, a może trapią Was nierozstrzygnięte kwestie? Śmiało, piszcie do nas!


Zapraszamy również do zapoznania się z pełną wersją Newslettera.

112 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page